Помалку од третина од населението е свесно дека трошењето храна придонесува за климатските промени

Додека 81% од луѓето во Велика Британија се загрижени за климатските промени, помалку од 30% можат да ја видат јасната врска со трошењето храна, според WRAP.
Добротворната организација за одржливост на Велика Британија, WRAP, денес (16 октомври) лансира нов бренд насочен кон пренесување на пораката дека трошењето храна има огромно влијание врз климатските промени.

Наречен „Wasting food: It’s Out Of Date“, новиот бренд е создаден за да ја пренесе пораката дека трошењето храна сега е „социјално неприфатливо како ѓубре или неносење појас“, вели WRAP.

Овој бренд ќе биде партнер на постоечката кампања на WRAP – Love Food Hate Waste, но ќе користи  „подиректни и потешки пораки“ за да стигнат и до оние луѓе кои можеби сè уште не биле свесни за врската помеѓу трошењето храна и климатските промени.

Првичниот фокус ќе биде на момчињата на возраст од 18 до 34 години преку социјалните медиуми за да се покаже дека како и загадувањето со пластика, трошењето храна има огромно влијание врз животната средина.

Маркус Говер, извршен директор WRAP: „Храната што ја трошиме ја оштетува нашата планета, го уништува нашиот биодиверзитет и ги исцрпува нашите резерви на вода.“

Многумина од нас ги обвинуваат земјоделците, производителите и супермаркетите, но вистината е дека ние, домаќинствата, трошиме повеќе храна отколку кој било друг сектор заедно, а обврската е на сите нас да го осознаеме ова и да дејствуваме.

„Сепак, нашето истражување покажува дека недоволно луѓе сфаќаат колку сериозно трошењето храна придонесува за климатските промени.

Во реалноста, потрошената храна произведува шест пати поголема количина на емисии на стакленички гасови од глобалната авијација.

Многумина од нас ги обвинуваат земјоделците, производителите и супермаркетите, но вистината е дека ние, домаќинствата, трошиме повеќе храна од кој било друг сектор заедно, а обврската е на сите нас да го видиме ова и да дејствуваме.

Ние сакаме да трошиме храна: Застарено е да достигнеме повеќе отколку што можевме да постигнеме порано. Ние сакаме повеќе луѓе да го разберат проблемот и да почнат да постапуваат. Затоа што кога ќе го постигнеме тоа, воедно ќе постигнеме навистина големи работи.“

„До денес, спречивме да се потрошат 1,7 милиони тони храна, што има ист стакло на стакленички гасови како 2,4 милиони автомобили – тоа е повеќе од сите нови автомобили регистрирани минатата година. Но, потребно е повеќе луѓе да дејствуваат, и повеќе луѓе да кажат дека Троши храна: застарено е “.

Лансирањето е поддржано од различни партнерски организации, вклучувајќи HiSense, Co-op, M&S и Unilever.

Партнерите ќе користат свои сопствени канали за поддршка на „Wasting food: It’s Out Of Date“ и го истакнуваат трошењето скапоцени ресурси што произведуваат храна – како вода, земјоделско земјиште и енергија – кога храната завршува во корпа за отпадоци.

Мали чекори, големо влијание

Во Велика Британија годишно се трошат 9,5 милиони тони храна; 70% од ова доаѓа од нашите домови. Од тоа, 4,5 милиони тони храна можеле да бидат конзумирани.

Отпадот од леб во домовите во Велика Британија генерира 318 000 тони СО2 годишно – исто како и 140 000 автомобили. Ако сите престаневме да трошиме леб дома за една година, тоа ќе го имаше истото влијание врз CO2e како и садење над пет милиони дрвја.

Бананите се едно од најпотребните овошја во домовите во Велика Британија. Потребни се 3.000 хектари за да се одгледуваат бананите што ги трошиме секоја година. Секој ден во Велика Британија се трошат 920.000 банани со употреба на 330 милијарди литри вода за да растат годишно.

Динамични видеа и инфографици од „Wasting Food: It’s Out of Date“ ќе имаат за цел да ги пренесат овие пораки преку Инстаграм и Твитер. Исто така, постои и посебна веб-страница за да се оживеат уништувачките еколошки трошоци за трошење храна – и квиз за да им помогне на луѓето да сфатат точно колку храна трошат дома.

Истражувањето на WRAP покажува дека додека 81% од луѓето во Велика Британија се загрижени за климатските промени, помалку од 30% можат да ја воочат јасната врска со губењето на храна.

Оваа година, WRAP спроведе серија на јавни истражувања за да процени како мерките за заклучување влијаеле на нашето однесување дома.

Истражувањето во септември истакна дека иако има празнини во однос на разбирањето како трошењето храна влијае на климатските промени, луѓето навистина сакаат да пробаат да дејствуваат правилно.

WRAP откри дека на почетокот на годината главните фактори зад луѓето кои активно се обидуваат да трошат помалку храна се поврзани со околностите кои настануваат поради карантинот, како што се неподготвеност да одат на шопинг и страв од останување без храна.

Во септември, новото истражување покажа дека луѓето стануваат позагрижени за губење добра храна и пари, отколку за ограничувања.

Но, една четвртина од населението во Велика Британија сè уште спаѓа во категоријата „високи нивоа на отпад од храна“ и WRAP верува дека никогаш не било поважно да се има привлечен, силен удар за да се подигне свеста, како што е: „Wasting food: It’s Out Of Date“.

 

Превод: Гала Насева

 

 

CO2wastemanagementвеликабританијаклиматскипромениМакедонски Новости