Франција ќе гласа преку нов закон насочен кон справување со климатските промени

Францускиот парламент треба да гласа преку новиот закон за климатски промени во вторник наменет од претседателот Емануел Макрон за да ги зајакне своите зелени квалификации една година пред националните избори.

Нацрт-законодавството е скоро сигурно да биде одобрено на прво читање од долниот дом на парламентот, каде што Макрон има работно мнозинство, но тој беше сериозно критикуван од еколошките групи.

Активистите сметаат дека тоа е премногу срамежливо со оглед на темпото на климатски промени на глобално ниво и го обвинуваат францускиот лидер за полусрдна посветеност на кауза што тој призна дека ја прифаќа доцна.

Француската министерка за животна средина, Барбара Помпили, го бранеше текстот, велејќи дека тој „ќе влијае на секојдневниот живот на сите наши граѓани“ и е „еден од најголемите закони за мандатот на претседателот“.

Мерките вклучуваат забрани за домашни летови под два и пол часа што може да се направат со воз, ограничувања за изнајмување на одредени објекти или создавање на ново дело „екоцид“ за казнување на загадувачите.

Главната цел е да се воспостават мерки што ќе и овозможат на Франција да ја исполни својата цел за намалување на емисиите на стакленички гасови за 40 проценти во споредба со нивото од 1990 година до крајниот рок до 2030 година.

Лоби групи, како што е Greenpeace, ја нарекоа „изгубена можност за мандатот на Макрон“, додека дури и сопствениот советодавен совет за животна средина на претседателот рече дека тоа „ќе има потенцијално ограничено влијание“.

Тоа е исто така помалку амбициозно од новите цели за намалување на 55 проценти договорено на ниво на ЕУ и е помалку од германскиот план кој беше одбиен минатата недела од уставниот суд на земјата како „недоволен“.

Климатските промени и заштитата на животната средина најверојатно ќе бидат поголеми теми на претседателските избори следната година од последните во 2017 година, кои Макрон ги доби додека едвај водеше кампања за ова прашање.

Главната партија на зелените во Франција оствари големи придобивки во градовите како Стразбур, Бордо и Лион на локалните избори минатата година, одразувајќи го трендот ширум Европа во корист на еколошките групи.

Во Германија, партијата на зелените ги надмина конзервативците на канцеларката Ангела Меркел на последните анкети.

Законот за климатски промени е исто така тест за она што Макрон го најави како поинклузивен облик на влада, според кој се повикани членови на јавноста да помогнат во изготвувањето на законодавството.

По антивладините немири од страна на таканаречените демонстранти од „жолтите елеци“ во 2018 година, тој вети дека ќе го смени неговиот стил на лидерство, кој критичарите го сметаа за премногу централизиран и отстранет од пошироката јавност.

Сто и педесет лица беа избрани по случаен избор да формираат „Граѓанска конвенција за клима“, чија задача беше да препорача мерки што ќе и овозможат на земјата да ги исполни целите на емисијата на штетни гасови.

Но, откако ја видоа легислативата доставена до парламентот, многу членови се почувствуваа изнемоштени и го обвинија Макрон дека не се залага за посветеност да ги усвои нивните идеи.

Сирил Дион, водечка фигура од конвенцијата, присуствуваше на протестен митинг повикувајќи на посмела акција во март и рече дека законот „апсолутно не и овозможува на Франција да ги исполни своите цели“.

Владата брои контра што се обидува да најде рамнотежа помеѓу намалувањето на емисиите додека ги штити работниците и индустријата во време кога економијата е погодена од пандемијата Ковид-19.

„Со законот одиме во добар правец, правиме големи промени, притоа одржувајќи го економски и социјално прифатлив“, рече Помпили минатата недела за „Financial Times“.

Макрон беше запрепастен од протестите на „жолтите елеци“ кои првично беа предизвикани од еколошките политики, како што се зголемувањето на даноците за дизелот, како и старите загадувачки автомобили.

Неговиот претходник Франсоа Оланд беше принуден да се сврти од возачите на камиони, познати како „црвените капи“, кои протестираа против неговите напори да воведе еколошки данок на тешки товарни возила.

Дури и да биде усвоен од долниот дом и Сенатот, новиот закон скоро сигурно ќе треба да се ажурира со цел Франција да остане во чекор со развојот на целите на Европската унија за намалување на емисиите. Европскиот парламент и земјите-членки на ЕУ договорија цел кон крајот на април намалување на најмалку 55 проценти до 2030 година од нивото во 1990 година – во споредба со целта од 40 проценти утврдена во францускиот закон.

Source France 24